вторник, 21 ноември 2017 г.

За любовта на киното


  За никого не е тайна, че от време на време работя като статист. Това не е точно професия, но е приятен (в повечето случаи) начин за изкарване на лесни (в повечето случаи) пари. Видял съм много интересни случки, запознал съм се с нови хора. Редовно виждам известни актьори, макар и от разстояние. Това, което ми е направило най-силно впечатление по време на почивките е събрано в следващите редове. Превърнах го в един своеобразен наръчник за сваляне на мацки по време на снимки. Изцяло по действителен случай. Ще говоря на „ти“, надявам се нямаш против.
1. Запознал си се с мацка. Пишете си. Излизали сте 2-3 пъти, но нищо повече. Разказал си ѝ, че се снимаш във филми. Естествено, малко си понапудрил нещата, кафето, което си пил с батко Арни е по-скоро кафе, което ти си пил, докато той се е снимал на 300м от теб, но това няма особено значение. Тя го намира за вълнуващо. Ти се правиш на важен. Тя ти казва, че детската ѝ мечта е била да стане актриса. Правиш се на още по-важен като ѝ казваш с леко заговорнически тон, но все пак достатъчно небрежен - „Ако искаш, мога да те уредя за едни снимки. Такова красиво момиче като теб ще го вземат веднага!“ Тя се чуди как да ти се отблагодари. Всичко е точно.
2. Донякъде подобна ситуация с горния пример. Запознали сте се, говорите си, в един момент тя започва да мрънка, че не може да си купи новия iPhone. Нямала достатъчно пари. Ти обаче си пич. Не толкова, че да можеш да си позволиш да ѝ го купиш, но до толкова, че да я навиеш сама да си изкара парите. При това завоалираш малко нещата, правиш се на важна клечка от шоубизнеса, защото си човек на еди-кой си и всички те уважават. Тя щяла само да седи в палатката, а в края на деня да ѝ платят. Разбира се, тя се навива, а грозната истина ще я разбере в деня на снимките, когато някой зад нея ѝ изкрещи в ухото: „КОЛЕЕГИИИ, ТИШИНАААААА. РАБОТИМ В ТИШИНА!“
3. Ти си на снимки. Още не са ви повикали. Вдъхновен от костюма, в който си, започваш да играеш ролята на съвсем различен човек и се вкарваш във филма. Виждаш мацка. То е ясно, че и тя изглежда съвсем различно от грозната действителност, но това на теб все още не ти е известно. В тази рокля е най-прекрасното същество, до което си се докосвал. Отиваш към нея с учуден вид и леко си оглеждаш премяната. Започваш разговора - „Малее, какво ме направиха. Тц, тц, тц... Тия в гримьорната как ме изплескахаааа, мускулите ми се скриха. Малее, глей що работи ми надаваха... Ама и теб добре са те издокарали. Я, тук това коланче ли е, какво е, нещо са те барнали. Ма то на красиво момиче, всичко добре ѝ седи, еййй. Приятно ми, аз съм Кольо...“
4. Седиш си като баровец. Гледаш я. В почивка сте. Решаваш директно да действаш. Отиваш при нея, поглеждаш я в очите и директно пристъпваш към въпроса - „Искаш ли да те черпя едно кафе от кетъринга?“ (там кафето е безплатно)
5. Тя си цъка на телефона. Ти си цъкаш на телефона. Близо сте един до друг. Вече от 1 час не са ви повикали. Тя започва да се отегчава. Ти си събрал смелост. Изпъшкваш. Заявяваш гордо и небрежно: „Уффф, начи като снимахме продължението на 300 пак така висяхме. Ама тогава бях с един шлем, чакай да ти покажа снимка. И като държа 'начи един щит, той 25кг, ама аз нали съм як и само с една ръка. Як, як, ама след 12 часа малко почнах да се схващам. Ей, тука пък на тая снимка снимахме със Силвестър Сталоун...“
6. Използва се голяма масовка. Над 200 човека. Идва моментът, в който трябва всички да се съберете в една шатра, седнали на 2 пейки. Нещо средно между 94 в 8 сутринта и никулденска промоция на шарани в Кауфланд. Ти си баровец и си се уредил с място. Тогава я виждаш. Не я познаваш, но тя е мегааа... Заглеждаш се в нея, започваш да ѝ махаш и съвсем кавалерски ѝ отстъпваш мястото си с думите „Ела, ела, за теб съм го запазил това място. От кога те чакам. Нее, не, то на мен не ми се седи, на мен краката са ми здрави. Да не съм кат' Фики.“ Смеете се на плоската шега, гарнирате с една усмивка и всичко предразполага към успех.
7. Зима е. Снимате в Бояна. На тези градуси замръзва и водката на режисьора. Сцената е на улицата с вечното течение. Облечени сте тънко.  От снимачния екип имате кратките инструкции: „Правете се, че ви е топло.“ Ти си пределно наясно със ситуацията. Опитно куче си и знаеш какво да правиш при това положение. Харесваш си мацка, която видимо трепери и е пред изпадане в хипотермия. Тихо ѝ подшушваш „Ела на топло, ще измръзнеш така. Никой няма да види, че ни няма. Бива ли такова нещо. Изкарали са ни тука като животни...“ Тя се хваща за думата „топло“ и те следва раболепно. Водиш я в едно от безбройните „тайни“ кътчета на завет, където поне няма да те отнесе планинския повей. Разбира се, вътре се скатават и няколко пенсионера. Но те няма да ви пречат. Тя е благодарна. Предлагаш я да разтриеш, за да се стопли още повече. Работата е ясна.

Това разбира са само част от свалките, които съм виждал по време на снимки. Не съм пробвал нито една от тях. Сигурно затова работят безотказно...




Следва продължение...














Няма коментари:

Публикуване на коментар